![]() |
|
|
#1 |
|
Generell Spillprat Moderator
|
hei. For noen måneder siden kjøpte jeg en ny pc i deler, som er:
Hvodkort: ASUS P5Q CPU: Intel Core 2 Quad Q9300 2.5 GHz klokket til 3.5 GHz Minne: Corsair TWIN2X 2x2Gb PC2-6400 klokket til 910 MHz Skjermkort: EVGA GeForce 9800 GTX+ klokket til 795/1158/1966 PSU: Corsair 650W Driver: ForceWare 181.22 OS: Vista Ultimate 64-bit problemet er at hvis jeg klokker skjermkortet noe mer enn dette (original klokk: 740/1100/1836 og spiller ett krevende spill, slutter driveren å fungere og spillet avslutter umiddelbart og det kommer opp en boble over verktøylinjen som sier: "nvcpl.dll has stopped working and has recovered" og en del andre .dll filer med samme feilmelding. Er grunnen til dette at folk ikke skal drite seg ut og svi av skjermkortet? skjermkort tempen går aldri over 40 grader uansett siden jeg har satt viftehastigheten til 70%. noen som vet hva som er grunnen til at driveren failer og hvordan jeg kan klokke skjermkortet lenger uten at dette skjer? har hørt om modda drivere. er dette en mulighet? -Mello
|
|
|
#2 | ||||||
|
Produktsjef
Ble medlem: Jun 2007
Sted: Nøtterøy
|
Generelt ser vi at marginene til overklokking blir stadig mindre og mindre på grafikkort, og det du erfarer er ganske vanlig - desverre
![]() Det kan godt være minne som klokker litt for raskt, for på det har ikke tempen særlig betydning.
|
|
||||||
|
|
#3 |
|
Generell Spillprat Moderator
|
takk for svaret =D har egentlig ikke noe bruke for å klokke noe mer enn det jeg allerede har gjort, i hvertfall på cpu og ram, men heller sikkert ikke på skjermkortet ettersom jeg er fornøyd med grafikken som den er på de spillene jeg spiller
![]()
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|